نکات طراحی سایت فروشگاهی

نکات طراحی سایت فروشگاهی

با افزایش اعتماد مردم نسبت به خرید از فروشگاه های اینترنتی، فروشندگان علاقه زیادی به راه اندازی فروشگاه اینترنتی پیدا کرده اند؛ چرا که می توانند در بازار گسترده تری اقدام به فروش محصولات خود، در هر زمان و مکانی نمایند.

اما چه عواملی سبب می شود یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای خوانده شود ؟! در این مطلب قصد داریم نکات مهم طراحی سایت فروشگاهی را برای شما بیان کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

نکات مهم در راه اندازی فروشگاه اینترنتی

در ابتدا بد نیست از محاسن راه اندازی فروشگاه اینترنتی بیشتر بدانید؛ مزایایی همچون :

1- فراهم کردن امکان خرید در هر زمان و مکانی

2- امکان ارسال محصول به هر نقطه از کشور

3- پاسخگو بودن و دادن حس اعتماد و اطمینان بیشتر به مشتری با داشتن پشتیبانی 24 ساعته

و …

تنها بخشی از مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی هستند که سبب افزایش میزان فروش اینترنتی نسبت به فروش سنتی محصولات است که در فیلم زیر به بخشی از این مزایا اشاره شده است.

ایجاد حس امنیت و اطمینان در مشتری

اولین و مهمترین فاکتور در خرید اینترنتی ایجاد حس امنیت در خریدار است. شما باید حس امنیت و اعتماد او را بر انگیزد تا بتوان خریدار بالقوه را به خریداری بالفعل و دائمی تبدیل کند.

برای اینکه حس امنیت را به خریدار القا کنید باید مشتری بداند اگر از محصول و خدمات شما راضی نباشد می تواند به نحو صحیحی انتقاد خود را بیان کند و از پیگیری شما نسبت به این امر و فراهم نمودن رضایت مشتریان مطمئن باشد. بهترین راهکار برای ایجاد این حس در مشتری توجه به سه مورد زیر است:

1- داشتن خدمات پس از فروش

2- پشتیبانی آنلاین

3- داشتن نماد اعتماد که در افزایش بازدید و خرید از سایت شما تاثیر به سزایی دارد.

رعایت اصول روانشناسی و بازاریابی اینترنتی

عامل دیگری که باعث ماندگاری یک مشتری می‌شود، نحوه استقبال فروشنده و نوع چیدمان محصولات است در وهله بعدی کیفیت خدمات و محصولات و همچنین خدمات پس از فروش نیز تاثیر شگرفی در ماندگاری و دائمی شدن فروشنده دارد.

سایتی که بر اساس اصول روانشناسی طراحی شود می تواند برای شما همانند یک فروشنده حرفه ای و آگاه عمل کند، چرا که در آن عناصر بصری به درستی رعایت شده و استراتژی دقیق فروش و بازاریابی اینترنتی نیز در آن رعایت شده است.

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی جذاب و پیشنهادات جذاب برای صفحه اول

صفحه اول سایت فروشگاهی ویترین اصلی آن است. پیشنهادات ویژه، تخفیف‌ها، جشنواره های فروش و… باید در چهار چوبی جذاب و استاندارد در معرض دید کاربران قرار گیرد.

باید منو سایت شما که محصولات و خدمات را معرفی می‌کند، جذاب باشد و به کاربران تجربه خریدی لذت بخش را بدهد.

معرفی محصولات مرتبط و پیشنهادی

با قرار دادن محصولات مرتبط و پیشنهادی شانس خرید آن محصول را بیشتر خواهید کرد، چرا که زحمت جستجوی بیشتر را از روی دوش کاربران بر می دارید و خریدار هم نیاز به خرید و تهیه آن را در خود احساس می‌کند.

امکان جستجو و فیلتر کردن محصولات

با وجود تنوع زیاد محصولات همچنین امکانات و ویژگی‌های هر محصول، افزودن قابلیت جستجو و فیلتر گذاری روی محصولات سبب راحتی دسترسی کاربران به محصولات شما و بخش های مختلف سایت خواهد شد.

نمایش جزئیات محصولات

به جرات می توان گفت یکی از جذاب ترین بخش های سایت قسمت جزئیات محصول است. نحوه معرفی محصولات تاثیر زیادی در سئو سایت فروشگاهی شما دارد. در این قسمت شما می توانید علاوه بر اطلاعات فنی محصول، نحوه استفاده از محصول و موارد مشابهی همچون نحوه تعمیر کالا، خدمات پس از فروش و …را مطرح نمایید. از طریق روش یاد شده شما می توانید بازاریابی محتوایی موثری برای سایت فروشگاهی خود انجام دهید.

فراهم کردن روش های پرداخت متنوع و گوناگون

روش های خرید متنوع، اطمینان و راحتی خیال خریدار را فراهم می‌کند. خریدار می تواند از بین پرداخت آنلاین، حضوری و … هر روشی را که دوست دارد انتخاب نماید.

اصول طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

نمایش نظرات کاربران

اعتبار یک سایت فروشگاهی در گرو دو عامل پشتیبانی خوب و آنلاین در هر روز هفته و ۲۴ ساعته است و همچنین بها دادن به قسمت نظرات کاربران سایت عاملی مهم در اعتبار سایت فروشگاهی شما خواهد بود.

مکالمه و گفتگوی بین کاربران باعث بروز نگه داشتن سایت و در نتیجه حفظ جایگاه آن در گوگل می‌شود. هر چه میزان فعالیت در بخش دیدگاه‌ها فعال تر و به روز تر باشد بازدید از آن سایت به مراتب بیشتر از سایر سایت ها خواهد بود.

دارا بودن سبد خرید پویا

قطعا در هر سایت فروشگاهی پرکاربردترین بخش سبد خرید است. سبد خرید باید به گونه ای باشد که کاربر به راحتی محصولات خریداری شده را حذف یا اضافه کند و همچنین بتواند مشخصات محصولات را (رنگ، تعداد و …) ویرایش کند.

قابلیت مشاهده هزینه نهایی، تخفیف های اعمال شده و غیره از جمله مواردی است که باید هنگام طراحی سایت فروشگاهی و خرید آن دقت کنید.

روش‌های متنوع ارسال کالا

روش های متنوع برای ارسال محصولات به خریدار یکی از امتیازات مثبت برای خرید از یک فروشگاه اینترنتی است. شما می توانید علاوه بر روش های متنوع برای ارسال محصولات، قابلیت های متنوعی همچون روش های ارسال رایگان و زمانبندی ارسال را هم برای مشتریان خود فراهم نمایید.

در نهایت توجه داشته باشید قیمت طراحی سایت فروشگاهی با توجه به امکانات و نحوه و مدت زمان پشتیبانی آن دارد. به نظر شما چه فاکتورهایی در موفقیت یک سایت فروشگاهی دخیل هستند؟! چه عواملی تاثیر منفی در فروش اینترنتی خواهند داشت؟! نظرات و پیشنهادات خود را با ما و سایر همراهان ما به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.