10 راهکار افزایش فروش فروشگاه اینترنتی منحصر به فرد

راه اندازی فروشگاه اینترنتی متمایز و منحصر به فرد، که بتوانید با آن بر رقبا غلبه کنید، نیاز به مراحل و روش های معامله با مشتریان دارد. تجارت الکترونیکی اکنون در عصر طلایی خود به سر می برد.

10 نکته راه اندازی فروشگاه اینترنتی

فروش اینترنتی به طور مداوم در حال رشد است. آمار و تحقیقات، رشد بیش از ۴.۸ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۱ را پیش بینی می کند.

بنابراین، شما باید چند گام بردارید تا مشتریان وفادار خود را به دست آورید و آنها را وادار کنید تا به جای هزینه کردن برای تبلیغات، بازاریاب شما باشند.

۱۰ استراتژی وجود دارد که اگر آنها را دنبال کنید، می توانید در زمینه تجارت الکترونیکی رقابت کنید و یک کرسی قدرتمند در این زمینه بدست آورید.

عوامل موفقیت یک فروشگاه اینترنتی

۱- زمینه‌ای مشخص و منحصر به فرد انتخاب کنید

اولین قدم برای موفقیت در هر زمینه ای علاقمند شدن به آن است.

ویلیام اوسلر

تصور کنید تیشرت می فروشید. به نظر می رسد این یک زمینه عالی است و از آنجا که همه تی شرت می پوشند بسیار مورد تقاضا است.

اما آیا می دانید چند فروشگاه تیشرت می فروشند؟ صدها و شاید هزاران، درست است؟

برای اینکه واضح تر باشیم، تصور کنید که اسباب حیوانات خانگی را می فروشید. مخاطبان اکنون بسیار کمتر شده اند، بنابراین شما فقط صاحبان حیوانات خانگی را هدف قرار می دهید.

آیا می دانید چند فروشگاه آنلاین لوازم حیوانات خانگی را می فروشند؟ البته خیلی کمتر از فروشگاه های تی شرت آنلاین.

اگر قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی دارید فروشگاهی مثل دیجی کالا راه اندازی نکنید فروشگاهی با محصولات و خدمات خاص خود را راه اندازی کنید. مثلا فقط وسایل الکترونیکی بفروشید.

۲- وبلاگی برای فروشگاه آنلاین

یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال. امروزه اینترنت به منبع اصلی دانش تبدیل شده است. میلیون ها نفر مرورگر خود را باز می‌کنند تا برای سوالات خود پاسخی بیابند.

اگر یک فروشگاه اینترنتی جذاب و منحصر به فرد ایجاد کنید که بتواند علاقه مندی بازدیدکنندگان را به خود جلب کند، این یک فرصت عالی برای قرار دادن محتوای ویژه در آن است.

ایجاد یک وبلاگ فروشگاه آنلاین راه آسان برای نوشتن مقالات مفید و در اختیار قرار دادن اطلاعات خوب در مورد محصولات و صنعت خود است.

این مقالات به بازدیدکنندگان کمک می کند تا از طریق سایت شما، نحوه دستیابی به بهترین محصولات و پیشنهادات و همچنین توضیحاتی درباره محصولات( توضیحات فنی محصولات) را مطالعه کنند.

همچنین، از طریق این مقالات می توانید نظر مشتریان را تغییر داده و توجه آنها را به یک محصول خاص جلب کنید.

رمز موفقیت فروشکاه اینترنتی

۳- ارائه بهترین خدمات به مشتری

ممکن است مشتریان فراموش کنند که شما کمترین قیمت یا بهترین کیفیت را به آنها پیشنهاد داده اید، اما آنها هرگز نحوه برخورد شما را فراموش نمی کنند.

ایجاد شهرت خوب برای فروشگاه اینترنتی خود یکی از بهترین کارهایی است که می توانید در دنیای تجارت الکترونیکی انجام دهید.

شهرت، سریعتر از هر چیز در بین مردم گسترش می یابد و اگر در خدمات مشتری متمایز باشید، این یک تبلیغ رایگان دائمی برای شما در بین مردم می شود.

اگر در محصول یا خدمات شما مشکلی باشد، نیازی به بهانه نیست، اشتباه خود را بپذیرید و سریع آن را اصلاح کرده و مشکل مشتری را برطرف کنید. این هزار برابر بهتر از توجیه یا سرزنش مشتری است.

پشتیبانی خوب و دسترسی راحت مشتری به شما از طریق تلفن یا چت آنلاین راز ماندگاری شماست.

۴- انتقال احساسات مثبت به مشتری

یک فروشگاه آنلاین موفق، به گونه ای است که محصولات شما باعث ایجاد حسی خوب و مثبت در مشتری شده و او همیشه شما را به یاد می آورد. این موضوع با پاسخگویی خوب، رعایت ادب و احترام و همچنین صبوری در پاسخگویی به مشتری به دست می‌آید.

یکی از بهترین روش‌های بازاریابی بازی با احساسات مشتریان، برانگیختن احساسات مشتریان و ایجاد انگیزه در آنها است تا آنها را از لحاظ احساسی به فروشگاه آنلاین شما متصل کنند.

بازدیدکننده سایت شما با دیدن تبلیغات سایت شما یا تصاویر و شعارهایی که با کلمات ساده این حس اشتیاق به خرید محصول شما یا استفاده از خدمات شما را داشته باشند.

۵- فیلم های مفید

ویدئوی تبلیغاتی یا ویدئوهای مشخصات و ویژگی های محصولات، بهترین رسانه تبلیغاتی است که می توانید تصور کنید.

ویدئویی را در مورد مزایای محصولات یا پیشنهادات و تخفیف های خود ایجاد کنید و آن را در aparat و namash به اشتراک بگذارید تا در میان علاقه مندان به حوزه کاری شما پخش شود. ضمن اینکه مردم بیشتر علاقمند به دیدن فیلم و تصاویر جذاب هستند پس قطعا ارزش فیلم به مراتب بیشتر از یک محتوای متنی ساده است.

۶- ارائه پیشنهادات و تخفیف های ویژه

چه کسی تخفیف را دوست ندارد؟ هر پاداشی که باعث تقویت روابط بین شما و مشتری شود ارزش سرمایه گذاری و وقت گذاشتن را دارد.

داشتن تخفیف نشان می دهد شما چقدر به مشتری اهمیت می دهید و به او ثابت می کنید که از او قدردانی می کنید.

اگر مشتریان بدانند که اگر از فروشگاه آنلاین شما خرید کنند چیز اضافی دریافت می کنند، این امر باعث انگیزه آنها برای خرید بیشتر می شود.

برای مشتریان خود تبلیغات و تخفیف ایجاد کنید، اگر مشتریان می توانند شما را به دیگران معرفی کنند به آنها پاداش دهید این کار سبب افزایش فروش شما در بلند مدت خواهد شد و اعتبار برند شما را بیشتر می‌کند.

۷- ثابت قدم باشید

مطمئناً همه مردم شگفتی را دوست دارند، اما شگفتی فقط انتظارات آنها را برآورده می کند.

در تجارت الکترونیکی ، مهمترین چیز ثبات داشتن است

اگر روال کاری شما معرفی و اضافه کردن یک محصول جدید به صورت هفتگی است این روند را ادامه دهید.

اگر تخفیف ماهانه یا دو ماهه روال کار شما بوده، پیش بروید و اجازه ندهید مشتری شما احساس ناامیدی کند.

اگر مشتری همیشگی شماست برای او خدمات ویژه ای مثل تخفیف یا ارسال رایگان قرار دهید.

ترفندهای فروش اینترنتی

۸- متخصص باشید

فرض کنیم شما می خواهید یک گوشی هوشمند بخرید و به یک فروشگاه آنلاین که تلفن های هوشمند می فروشد می روید.

شما برای دیدن مشخصات و اطلاعات مربوط به آن به صفحه محصول می روید، اما جمله ای مانند این را دیدید “این گوشی خوب، زیبا و مدرن است، پس اکنون آن را بخرید”.

شما چی فکر می‌کنید؟ بله، فروشنده فقط می خواهد پول در بیاورد، او حتی از ویژگی های اساسی تلفن اطلاع ندارد. به همین راحتی شما به دنبال یک فروشگاه آنلاین دیگر می‌روید.

برای جلب اعتماد مشتری باید نشان دهید که در زمینه کاری خود متخصص هستید. محصول شما و توضیحات آن، عکس ها و محتوای ارسال شده در رسانه های اجتماعی، نشان دهنده اعتبار شما هستند.

درباره محصولات خود بیشتر بیاموزید، مقالات خاص و منحصر به فردی بنویسید، به جزئیات سوالات مشتریان پاسخ دهید، آنها را نسبت به خود مطمئن کنید.

۹- با زبان مخاطب خود صحبت کنید

یکی از مهمترین موارد در مورد منحصر به فرد کردن فروشگاه آنلاین این است که زبان مشتریان خود را درک کرده و با آن زبان صحبت کنید.

مطمئناً، منظور ما زبان زبان عربی یا انگلیسی و … نیست، منظور زبان معامله، روش برخورد، اصطلاحات آنها … و غیره است.

مشتریان می خواهند با افرادی که فکر می کنند در حلقه اجتماعی آنها هستند تعامل داشته باشند در غیر این صورت شما را نادیده می گیرند.

یکی از آنها باشید و به انتشار عکس ، فیلم و مقاله به زبان خودشان علاقه مند باشید.

۱۰. مردم را به معرفی خود دعوت کنید

بهترین رسانه تبلیغاتی این است که توسط خود مشتریان معرفی شوید، درست است؟

به خاطر داشته باشید، نظرات مردم با ارزش ترین چیز برای یک فروشگاه الکترونیکی موفق و پایدار است

هیچ تبلیغی بهتر از آنچه مشتریان درباره شما میگویند نیست.

بنابراین سعی کنید به گونه ای عمل کنید که مشتریان شما را به سایرین معرفی کنند چه در فروشگاه آنلاین چه در شبکه های اجتماعی.

در این مطلب با دلایل موفقیت فروشگاه های اینترنتی آشنا شدید؛ اما اگر اکنون قصد طراحی فروشگاه اینترنتی دارید، در این صورت ما با قیمتی رقابتی و پشتیبانی بی نظیر یک فروشگاه ساز حرفه ای برای شما داریم .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

نمونه کارها